Brudbuketten

Lite historia om:
Brudbuketten är ingen ny företeelse, den har funnits i över 100 år.1700-1800 talat ersatte de psalmboken, buketten var då väldigt liten och oftast av vita rosor.
Sedan har den blivit större och större.
Nu för tiden finns det inga gränser på hur den får se ut, rund kompakt, busig vild, droppformad. Som sagt, inga begränsningar.
Den här droppformade buketten bar Kronprinssesan, En klassik vacker välgjord brudbukett.

Jag har gjort många brudbuketter under åren som gått, och fortfarande blir man väldigt smikrad när man får äran att göra det. 
Saker som spelar in när man väljer brudbukett:
Det första jag brukar fråga är om bruden/brudgummen har någon speciell blomma som betyder något eller  en speciell färg?
Sedan tycker jag att man skall kolla lite på brudens klänning, vilken stil  och form.
Vad det är för årstid, har betydelse av blom val.
Personlighet och hudtyp tycker jag oxå har stor betydelse.
Och även om det finns ett tema på bröllopet, ska självklart det passa ihop.
Här kommer lite inspiration på brudbuketter.








 De här två buketterna är helt fantastiska, passar utmärkt på ett sensommar bröllop. Den övre buketten är vild/busig, den har mycket blad och grenar. Som är lätt att hitta ute naturen vid den tid. Den andra buketten är en kompakt rund gjord på bara anemoner.








 De här två buketter gillar jag, de har ett lite lättare uttryck. En plockad bukett i all sin enkelhet.


 Det här var ett litet "urklipp" av vad som finns i bukett väg, vill ni har förslag, rådgivning eller hjälp med att göra er bröllopsbukett, så kontakta gärna mig på 070-2439109
Gå även in på Hjärterums blogg, de har jätte mycket inspiration om bröllop denna vecka

Kramar Petra









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar