Ägg!!

Hej hej!!
Nu har våren kommit och jag har för första gången suttit i  solen och fått fräknar, sett flugor vakna till liv och vårblommorna börjar titta  på mig. Det är riktigt härliga vårtecken och påsken är här. 
Så här kommer  lite sköna bilder på inspiration till dukning och påskfint i hemmet.


Påskpynta är faktiskt svårt, det finns väldigt mycket mindre fint om man säger så...men något som alltid går att fixa till är ju våra ägg, måla, fixa och klistra. Nu i butiken finns det väldigt fina klistermärken på djurmotiv som skulle passa på ägg, typ liknande dessa.


Körsbärskvistar är ju en favorit för mig på våren, de kan man ha till mycket, göra små bon eller dörrkransar. Eller bara som det är i en enkel glasvas.



Dessa ägg är ju toksöta, går det att göra sådana med en fem och tre-åring tro??


Jag vill önska alla läsare en skön påsk! och ett stort tack till töserna på Hjärterum för att jag får vara med att skapa i ert galet roliga projekt....
Kram På er!
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar