Skördefest i min trädgård!!

Hej på er!!
Det är verkligen en härlig tid nu..........Sensommar!!
Det är nu man får sin belöning av allt slit man har lagt på odling, rensning och vattning.. Det är allt många timmar som man lagt i trädgården innan grönsakerna skall skördas men nu är det äntligen dags.
Det smakar så otroligt GOTT och det spritter i kroppen av det extra vitamin tillskottet som man får.
Det sista dagarna wokar jag till alla måltider.  Kål, bönor, fänkål, lök morot med lite chili och vitlök, allt ifrån min trädgård.
 
 Det är även en bra tid att plocka in blommor göra vackra buketter att njuta av vid köksbordet.
 På fredag är det dags att göra sensommaren första brudbukett, blommorna kommer i från min och grannars trädgård.. Det kommer att bli en charmig bukett... bilder kommer i senare inlägg.
  
  



 Melon är något jag provade i år och det ser ju lovande ut.  Det växer både citrongräs och thai-basilka  i växthuset som oxå är nytt  för i år.

 Medans jag knaprar på mina grönsaker, förbereds det även inför kommande vecka, Formex.
Jag skall upp till Stockholm och göra montrar för Jakobsdal, Västergården tillsammans med Hjärterum.
Skall bli såå skoj.

Ha det gott/ Kram Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar