Hejsan!!
Är på en veckas semester i Varberg, idag har det regnat hela dagen...phu.
Vad gör man med två ungar och en rastlös man i en  husvagn?? Semester är det iallafall inte.
 Som tur var hittade vi en "ny"bod som sålde havskräftor för en billig penning så efter en blöt promenad blev det kräftkalas..Innan vi stack hit var jag på ett av mina avslutade jobb för att fotografera.
Det här projektet började jag med i april. Jag rita upp hur trädäck, insynsskydd, staket, pergola och odlingslådor skulle se ut och placeras. Ge tips på material, färgval och belysning. Förslag på planteringar. Här är ett fantastiskt resultat. Bilden som jag tog häromdagen och bilden som jag tog i april.



 Som ni ser har jag använt  mig mycket av odlingslådor"stora krukor" som är isolerade där vi har planterat träd, gräs och blommor. Alt för att få det  lättskött och snyggt förstås.




Jag är ju väldigt försjust i när saker går omlott och att man bara anar vissa saker och det lyckades vi med här.


 Här är oxå en före och efter bild, tagit i lite olika vinklar, det är så stor skillnad på denna uteplats.
Att byta ut den hårda, tråkiga stenen mot ett ädelträ gör att det känns mjukare och mycket mycket skönare att gå på. Nu valde jag ett träslag som hade en varm brun ton i sig för att lätta upp det svarta och för att få en varm känsla.


 Jaa, det är härligt när både jag och kunden är lika glada och nöjda med slutresultatet..Tack för ett gott samarbete.
Kram Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar