Rumsgran!

Hej alla läsare!
I måndags började mina inspirationskvällar, så nu är det fullt upp med det.
 Och i dag har Helena varit här, fotat arrangemang/typ julgrupper som jag har gjort.
 De kommer att finnas till beställning för företag och privat personer till jul.. En av växterna som jag använt mig av är Rumsgranen (Araucaria).
Det är en fantastisk rolig fulsnygg gran- liknande växt som kommer i från Australien.


Granen är lättskött, den vill ha regelbunden vattning och skall helst stå i ett norr fönster.
Jag har en väninna som har haft sen i flera år och den är nu  nästan 2 m hög. 
Den barrar aldrig!


Jag gillar det glesa växtsättet .
I med det får den en "go" form,
Som är lämplig för att hänga i några kulor till jul.
Nästa inlägg kommer det komma många härliga bilder ifrån inspirationskvällarna, jag samlar på mig lite varje kväll..
Ha det gott!
kram petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar