Tage Andersen

Hej på er!!

Det är  över 10 år sedan som jag besökte Tage Andersens butik/ateljé i Köpenhamn, det glömmer jag aldrig. Helt magiskt.  Hans sätt att arbeta på, uttrycka sig. Gjorde mig helt  fascinerad..
Han öppnade verkligen upp mitt tankesätt, och skakade liv i mitt trädgårdsintresse.

Här är en bild utanför hans butik/ateljé i Köpenhamn. 

TAGE ANDERSEN
2004 fick jag möjlighet att träffa Tage personligen. Han Hade en stor utställning av Kamelior på Trädgårdsföreningen i Göteborg,då jag arbetade där.  Det blev ett spännande möte.
 Kamelior är Tages favoriter och han har en stor samling, Han har för tillfället en utställning i Stockholm.

Kamelia

Till min stora lycka flyttade Tage till Bottnaryd för några år sedan, som ligger mellan Ulricehamn och Jönköping. Gården heter Gunillaberg. Där bor han med sin sambo och ett stort antal djur. Grisar, hästar,fåglar och mycket mycket mer. Så det är ett perfekt utflycktsmål även för barn. Så lova mig nu att ni åker dit i sommar och bara njuter.







Jag lovar er, ni kommer inte att bli besvikna.

Kramar Petra 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar