Form Klippt!!

 Hej på er!!
I dag har Våren kommit... Välkommen säger jag.
De första snödropparna har tittat upp och jag har fixat min entré, slängt ut alla granar, kransar och allt annat som hörde julen till. På trappan är det nu ris och pilkransar istället, Härligt.
Jag har även börjat beskära träd, i dag var jag hos en dam och klippte tre äppelträd..I morgon skall jag till Dalsjöfors där fler  kunder väntar. Behöver du hjälp med dina träd, så ring mig nu på 070-2439109 så kommer jag på momangen...När våren kommer så börjar jag alltid fundera på min trädgård, vad skall jag göra i år??

 Jo, det skall planteras en liguster häck som så smånigom skall formklippas.
 Liguster påminner väldigt mycket om boxbom som är den växt som man brukar formklippa. Liguster  är mycket härdigare och passar bättre i vårt klimat. Andra växter som man kan formklippa är idegran eller japansk järnek. Så det skall oxå få komma till min trädgårdgård.
 Med hjälp av att forma växter kan man få ett helt annat uttryck i trädgården, bilden ovan är så läcker, det kanske skall bli en sådan här häck i min trädgård.


Runda former är alltid rätt, det mjukar upp och ger en skön känsla. Jag längtar till att få börja klippa och forma.

Ha en god kväll!
Kram Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar