Nyår

Nyårsdukning!!

Min nyårsdukning blir som vanlig vit....fast i år blir det lite inslag från djur och natur.
Jag börjar med att lägga på gamla spetsdukar och gardiner i vita och cremevita nyanser. De lägger jag omlått lite huller om buller. Jag provar mig fram tills det ser bra ut.
Därefter dukar jag porslin och glas på traditionellt sätt. Det kan vara fint att vända på något glas och antingen lägga dit en liten present eller en liten blomma.



Sedan i mitten lägger jag granris blandat med murgröna i en slinga, fega inte med granriset. det ska va mycket. I slingan sätter jag grupper av vaser i olika stolekar. och grupper med ljusstakar. I vaserna kommer jag att ha vit azalea. Det är perfekt att klippa ner en krukväxt, typ en azalea det går även bra med amarylis. Eller varför inte byta ut alla blommor och sätta grankottar i vaserna. Det är en snabb och enkel nyårsdukning, det blir hur fint som helst.


I år tänkte jag lägga lite mer energi på stolarna runt bordet. Varje stol ska få en bukett  med granris blandat med azaleor hängande i ryggen och där i kommer även bordsplacerings lappen hänga i ett vackert band.  På stolarna kommer det att ligga vackra renplädar.  Det är självklart att man inte har allt, så låna av vänner och släkt.Här ovan är en bild på en otrolig vacker dukning. Less is more.



Vilka fina dukar, det är säkert en gardin ifrån farmor...





Och sist men inte minst så tar jag mina gamla horn och lägger lite här och där i granriset.. Så får man en skön känsla ifrån naturen..Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år och lycka till med nyårsdukning. Kram Petra
petrahallberg.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar